اجرای پویش نذر آب در استان قزوین 

طرح اهدای ۷۲ هزار متر مکعب آب زیرزمینی به دشت قزوین در قالب پویش نذر آب اجرا می‌شود.

آقازاده مدیر اجرایی نذر آب  گفت: استان قزوین به عنوان پایلوت اجرای این طرح ملی انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: این پویش بر اساس عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی وزارات خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده کمیته احیا و توسعه پایدار دشت قزوین در راستای بهره وری هر چه بیشتر از منابع آب و کشاورزی دانش بنیان برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی نذر آب اضافه کرد: اهتمام بازار آب شرکت آب منطقه‌ای قزوین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و علمی و پژوهشی و همچنین مشارکت خیران استان، رسیدن به اهداف عالی را تسریع می‌بخشد.

آقازاده افزود: در بازار آب مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با خرید سهم مازاد آب کشاورزان بهره ور و اهدای آن به دشت تشنه قزوین در اکرام زمین و نکوداشت فرهنگ غنی نذر در ایام محرم مشارکت کنند.

مدیر اجرایی نذر آب گفت: کشاورزان هم می‌توانند با اهدای سهمی از آب کشاورزی خود به پیشبرد اجرای این طرح کمک کنند.

به گفته آقازاده، قیمت هر متر کعب آب ۵ هزار تومان است که هر شهروندی با پرداخت فقط ۵۰ هزار تومان می‌تواند از خروج ۱۰ متر مکعب آب از سفره‌های زیر زمینی جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: بهره گیری از سنت و فرهنگ والای اسلامی در حفظ و ارتقای منابع آبی زیرزمینی، تاب آوری کشاورزی در دشت قزوین در مواجه با خشکسالی و کمبود منابع آب، بکارگیری الگوی اسلامی ایرانی در حفظ، استفاده از منابع آب و نگاوه ویژه به آب و تلفیق سنت و منابع در پایداری و ارتقای معیشت در جامعه از اهداف و ضرورت برگزاری پویش نذرآب زیرمینی است.

مدیر اجرایی نذر آب گفت: با اجرای این طرح می‌توان از فرونشست‌های زمین، آسیب‌های محیط زیستی و آسیب‌های اقتصادی جلوگیری کرد.

به گفته وی، این طرح با مشارکت مستقیم استانداری، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، جمعیت هلال احمر و شرکت پرآب اجرا می‌شود.

مدیر اجرایی نذر آب گفت: مسیر مهرورزی از طریق شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴، شماره شبا IR ۸۶۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴، شناسه حساب ۳۴۰۰۱۴۰۲۸۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴۲۴۸۵۴ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.